Zájmy občana, náš jediný cíl. Jak si tedy vysvětlit situaci okolo výstavby výrobní haly v Průmyslové ulici?
Město, jako zástupce všech občanů Přeštic, odsouhlasilo výstavbu této haly bez toho, že by požadovalo předložit dopravní řešení křižovatky ulic Tř. 1.máje, Průmyslová a Na Chmelnicích, která je zároveň frekventovaným výjezdem od prodejny Penny. Situace, které při výjezdu z ulic Průmyslová a Na Chmelnicích na silnici I/27 (Tř.1.máje) vznikají, není třeba podrobně popisovat.
Vzhledem k tomu, že jediným účastníkem řízení bylo město Přeštice, tak nezbývá nic jiného než konstatovat, že zájmy občanů současná radnice nehájila dobře. Žádný občan, který vlastní nemovitosti v okolí stavby, účastníkem řízení o povolení této stavby nebyl, zřejmě rada města usoudila, že tato „nevýznamná“ stavba bez hluku, pohybu lidí a dopravy jej přece nemůže ovlivnit. Argumenty o snížení téměř nulové nezaměstnanosti jsou evergreenem politiků, když nic jiného nemají k dispozici. Asi jim nedochází, že tyto nadnárodní společnosti budou první, které v případě krize odejdou a skutečnou nezaměstnanost tím podpoří.
Události okolo výstavby této haly nejsou předkládány podrobně a ani v časovém kontextu neboť pro to, co se kolem výstavby tohoto objektu stalo, není čas důležitý. Jediný, pro koho byl čas výstavby tohoto objektu významným prvkem byl investor a podle toho také postupoval.
Stavba byla zahájena bez pravomocného stavebního povolení a bylo zřejmé, že stavebník se nemusí obávat kroků, které by ze strany odpovědných orgánů vedly k zastavení stavby, alespoň do doby vydání všech vyjádření a následně pravomocného stavebního povolení. V rámci získání podkladů pro vydání pravomocného rozhodnutí o povolení této stavby musí být proveden proces posouzení vlivů na životní prostředí neboli EIA. To bylo sice provedeno, ale v rozsahu tzv. malé EIA, kdežto stavba, která tam stojí nyní, vyžaduje tzv. velkou EIA. Jak jednoduše se dají obejít předpisy, když v tom umíte chodit a máte podporu „zodpovědných“. Nikdo ze současného vedení města se nemůže vymlouvat na to, že by o vzniklé situaci nevěděl, bylo na ni opakovaně upozorňováno zastupiteli (Hájek, Froňková, Hlavín, občany a zástupci firem v okolí stavby), ale k žádné nápravě nedošlo.
Závěr historie výstavby této haly byl takový, že v době, kdy už byla stavba téměř dokončena, bylo vydáno dodatečné povolení stavby, kde byl za účastníka řízení stanoven každý občan města (takže původně asi chyba) a také je to jednoznačný důkaz toho, že zahájení stavby a vlastní výstavba, probíhala dlouhou dobu bez pravomocného povolení a město, jako zástupce občanů tomu souhlasně přihlíželo.
Na jednom ze zasedání zastupitelstva byl námi vznesen dotaz, jakou dostal stavebník a prováděcí firma pokutu. Po velkém zdráhání zazněla odpověď – 15 tis. Kč, což je v tomto případě směšné. Takže vážení spoluobčané, až zahájíte stavbu rodinného domu bez povolení, nebojte se, v poměru s touto stavbou bude pokuta max. 150,- Kč.
Další zajímavosti, které se této stavby týkají:
Na zastupitelstvu nám bylo sděleno, že je s investorem uzavřena dohoda o řešení dopravní situace ze strany investora stavby. Podle strohých vyjádření vedení města bylo zadáno zpracování projektové dokumentace dopravního řešení, ale také to, že investor se vymlouvá, nejdříve na toto potom tamto, pak pochopitelně COVID a nyní asi na něco jiného. Výsledkem bude, že se věc posune tak, že dopravní řešení už nebude aktuální, protože v roce 2024 by měla být zahájena výstavba obchvatu, takže to vlastně nemá smysl.
Zajímavostí je, že celá stavba není stále vložena do katastru nemovitostí. Nejedná se náhodou o úniky platby z daně z nemovitostí? O tomto faktu je vedení města opakovaně informováno na zasedání zastupitelstva s odpovědí, že se na to podívají.
To je další ukázka toho, jak město v současné době ve skutečnosti hájí zájmy občana ve věcech podstatných. Můžete nám pomoci to změnit.
Pro přidání komentáře zadejte níže své jméno nebo přezdívku a Váš e-mail.