Obchvat města

S přibližujícím se termínem konání komunálních voleb do zastupitelstva města se opět otevírá mnoho diskusí na více či méně důležitá téma. Jedním z nejvíce diskutovaných a pro občany našeho města velmi důležitým tématem je silniční obchvat

Připomeňme si některé základní údaje o plánované realizaci stavby, které nás občany zajímají asi nejvíce (informace od ŘSD):

Do konce tohoto roku se bude podávat žádost o SP (stavební povolení), po získání SP bude následovat zpracování dokumentace ve stupni PDPS (projektová dokumentace pro provedení stavby), jejíž zpracování bude trvat cca 1 rok, následně na to bude vypsána veřejná soutěž.

V současnosti je údajně hotov výkup cca 80% nutných pozemků. Dnes však platí, že lze zahájit veřejně prospěšnou stavbu před dokončením všech nutných výkupů, tj. toto by nemělo být z hlediska zahájení omezující.

Dále je zde několik otázek, které občana města zajímají.

Co je nejaktuálnější překážka pro zahájení výstavby??

Prozatím vše postupuje uspokojivým směrem.

Co může udělat vedení města pro urychlení výstavby obchvatu??

Obecně je na ŘSD veliká spokojenost se současnou spoluprací s městem v této oblasti. Město aktivně zahájilo výkupy pozemků v předstihu, než je to ze zákona umožněno ŘSD a tím jednoznačně přispělo k urychlení jejich výkupu. Pokračovat v nastaveném trendu.

Jak může občan přispět ke zdárné realizaci stavby?

Trpělivostí při samotné výstavbě a souvisejících nutných dopravních omezeních.

Pro přidání komentáře zadejte níže své jméno nebo přezdívku a Váš e-mail.


0 0 Hlasy
Hodnocení
Sledovat
Upozornit na
guest
1 Komentář
Nejnovější
Nejstarší Nejhlasovanější komentáře
Zobrazit všechny komentáře
Karloss

Nejsem dopravní expert, ale jsem dlouholetý občan Přeštic a každodenně vidím dopravní situace v našem městě. Zdají se mě čím dál horší a myslím, že nejen mě. Když vše dobře dopadne, bude obchvat za 4 roky, ale počítejme spíš za pět. Do té doby projede naším městem zhruba 30 000 000 vozidel!

Takže ještě pět let budeme dýchat a poslouchat tisíce automobilů denně a nadávat na to, že už ten obchvat měl být dávno. Nemá to smysl, stejně to neurychlíme a dost možná, že těsně před zahájením nebudou finance a termíny zahájení se začnou posouvat atd. a ve finále nám možná nějaká nová vláda oznámí, že obchvat nebude.

Nezbývá nám nic jiného, než se smířit s předběžnými termíny od ŘSD (viz. článek obchvat) a začít problémy řešit v rámci možností města.

Navrhuji proto aby se vedení města (nejlépe v novém povolebním složení) začalo důkladně zabývat stávajícím stavem kritické dopravní situace ve městě.

Několik mých návrhů na zamyšlení jak by se možná dala stávající situace dopravní infrastruktury města zlepšit:

1) vybudování dalšího vjezdu a výjezdu z parkoviště Masarykovo náměstí směrem do Červenkovy ulice a dále do Husovky a zákaz odbočování vlevo na stávajícím výjezdu i vjezdu na parkoviště. Popřípadě otočit stávající směr ulice Komenského a tu pak využívat pro odjezd vozidel z parkoviště do ulice Husova. Výrazně by se snížil faktor brždění a zastavování vozidel na silnici E/27. A vozidla která stojí dlouhou dobu na parkovišti a nemohou vjet na hlavní silnici taktéž zbytečně kouří a smrdí uprostřed města.

2) omezení autobusové dopravy na náměstí a s tím spojené problematické odbočování autobusů doleva na silnici E/27. Některé delší vozy mají problém zatočit i doprava směrem na Klatovy! A opět stojí kouří! Možná by šla vybudovat provizorní zastávka autobusů v Husově ulici před budovou obytného domu tzv. „Hladová zeď“, kde je parkovací stání s poměrně širokým prostorem a kde nezřídka stojí a 2 automobily za sebou.

3) vybudování kruhového objezdu na silnici směr Nepomuk v lokalitě křižovatky u školní jídelny dříve “ U dvora“ neboli „u brodu“. Nyní je tam zákaz odbočení doleva a všichni musí na velkou křižovatku u Spoláku a tím opět komplikují dopravu na E/27. A stojí na světlech a kouří! Kruhovým objezdem by se usnadnil výjezd všech vozidel včetně autobusů doleva směrem na Nepomuk. Zároveň by došlo díky dopravnímu značení „pozor kruhový objezd“ ke zpomalení všech vozidel jedoucích na Nepomuk okolo vinárny „U Boudů“ a tím byla zajištěna větší bezpečnost na tomto úseku.(Stodola , hostinec U husy, Šenk u Boudů atd). Zkuste si někdy jen tak zajet autobusem do Příchovic. Pak pochopíte, kudy busy zbytečně krouží městem jen proto, že nesmí U dvora doleva.

4) zprůjezdnit výjezd na silnici E/27 v místě bývalé brány podniku Prefa. naproti firmě Blažek-Kozák autodíly. Tento výjezd by mohl být jen pro osobní automobily, které nyní musí na křižovatku u benzinové pumpy Dukelská nebo na křižovatku u fotbalového hřiště. Popřípadě tento výjezd upravit i jinak pro nákladní auta pomocí dopravního značení atd. Doprava na příjezdech na I/27 by se rozmělnila a ve špičce by se netvořili tak dlouhé stojící řady.

5)zjistit možnosti eliminace přechodů pro chodce na náměstí, které nepřiměřeně komplikují plynulost provozu na silnici E/27.Auta několikrát zastavují a tím opět více znečišťují. Řešení může být (s ohledem na finanční náklady) provizorní např. montovaný nadchod nebo úprava počtu a umístění přechodů ze 2 stávajících na jeden centrální světelně řízený atp.

Tyto a mnoho dalších návrhů lze zcela jistě realizovat mnohem dříve a levněji než bude celý silniční obchvat dokončen. Jen bude potřeba velké a hromadné podpory obyvatel města, kterým není lhostejná kvalita života ve městě. Vždyť každý ZBYTEČNÝ zastavení i průjezd vozidel (hlavně kamionů a autobusů) enormně přispívá ke znečištění prostředí kouřem z výfuků vozidel, prachem z brzd a pneumatik a hlukem. 

Udělejme vše co bude v našich možnostech tyto škodlivé vlivy co nejvíce eliminovat.
Diskutujme! Zapojme širší veřejnost a pokud možno odborníky do diskuse!

1
0
Rádi bychom znali vaše názory, prosím, komentujte.x